De ce sunt un esec aplicatiile de invatare a limbilor straine?

De ce sunt un esec aplicatiile de invatare a limbilor straine?
De ce sunt un eșec aplicațiile de învățare a limbilor străine? ```
```

De ce sunt un eșec aplicațiile de învățare a limbilor străine?

Aplicațiile gratuite de învățare a unor limbi străine promit cerul și pământul, dar nu vă așteptați să deveniți un vorbitor fluent folosind una dintre acestea. Iată la ce să vă așteptați înainte de a vă înscrie într-una.

Promisiuni vs. Realitate

Dacă ar fi să ne luăm după ceea ce promit reclamele la aplicațiile de învățare a limbilor străine, nu a fost niciodată mai simplu să înveți o limbă străină.

Trebuie doar să petreci 20 de minute pe zi logat în aplicație, unde îți sunt prezentate niște tabele virtuale, și ajungi să fii fluent cât ai zice „pește”! Realitatea este puțin diferită și adesea dezamăgitoare.

Aplicații precum Duolingo, Memrise și Babbel promit că te învață să citești, să scrii și să vorbești într-o altă limbă, direct de pe telefonul mobil. Deși sunt similare ca și concept, diferă în detalii.

Lipsa profunzimii

Cu siguranță poți învăța câte ceva de pe o aplicație, dar dacă vrei cu adevărat să devii fluent sau să poți purta o conversație coerentă, aplicațiile nu sunt suficiente. De ce?

Pentru că învățarea unei limbi străine nu este un proces simplu, ci un sistem complex format din mai multe componente care definesc comunicarea. Acestea includ:

    ```
  • vocabularul (cuvinte individuale),
  • gramatica și sintaxa (structura corectă a propozițiilor),
  • sistemul de scriere (alfabetul),
  • pronunția,
  • și, mai ales, interacțiunea reală.
  • ```

Aplicațiile rareori reușesc să integreze toate aceste elemente într-un mod eficient.

Limbi cu sisteme de scriere diferite

Pentru limbi precum japoneza, rusa sau coreeana, aplicațiile pot fi utile în fazele inițiale – pentru recunoașterea simbolurilor și alfabetelor. Unele folosesc fișe de învățare și exerciții de asociere, dar acestea reprezintă doar o mică parte din procesul complet de învățare.

Cunoașterea alfabetului englez, de exemplu, nu înseamnă că vei înțelege automat limba franceză sau spaniolă.

Aplicațiile te pot ajuta să înveți expresii simple precum:

    ```
  • „Unde este hotelul?”
  • „Cât e ceasul?”
  • „Mă numesc Ion”
  • ```

...dar învățarea acestor expresii nu înseamnă fluență.

Niveluri de competență și limitările aplicațiilor

Este dificil să măsori fluența într-o limbă fără un sistem standard. Din acest motiv, majoritatea instituțiilor folosesc Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL).

CECRL împarte competența lingvistică în 6 niveluri:

    ```
  • A1, A2 (începător)
  • B1, B2 (intermediar)
  • C1, C2 (avansat)
  • ```

Aplicațiile nu pot acoperi integral aceste niveluri și nu te pot pregăti corespunzător pentru nivelurile avansate.

Lipsa interacțiunii umane – bariera fundamentală

Este imposibil să ajungi la un nivel avansat precum C1 sau C2 fără interacțiune umană. Nici măcar nivelul intermediar B2 nu poate fi atins eficient fără conversații reale.

Aplicațiile nu oferă:

    ```
  • dialog real cu alte persoane,
  • corecturi personalizate,
  • explicații clare la întrebări,
  • diferențiere între limbajul formal, informal sau profesional.
  • ```

Te exprimi diferit în orice limbă, în funcție de context: cum vorbești cu un prieten vs. cum te adresezi unui superior.

Multe aplicații evită să predea gramatica complexă, iar acolo unde o fac, explicațiile sunt vagi sau incomplete.

Concluzie

Cel mai important aspect este că aplicațiile nu sunt oameni. Iar scopul învățării unei limbi străine este de a comunica cu alți oameni.

Poți memora mii de cuvinte, dar până nu poți purta o conversație reală, nu vei fi niciodată fluent. Conform CECRL, fără interacțiune, nu vei atinge nici măcar nivelul mediu.

Dacă vrei cu adevărat să înveți o limbă străină, caută un profesor sau trainer cu experiență, care:

    ```
  • să-ți răspundă la întrebări,
  • să-ți explice lucrurile neclare,
  • să te corecteze atunci când greșești.
  • ```

Aceasta este cheia progresului real.

Categories: None

Tags: None